Uncategorized

Influencer Marketing

posted by Gijsbert November 6, 2018

5 Tips voor betere influencer marketing

Influencer Marketing” is momenteel een populair modewoord en een onmisbaar onderdeel van de marketing industrie. Veel bedrijven gebruiken deze reclame maatregel om hun doelgroep te bereiken en uit te breiden. Maar hoe vinden merken en influencers elkaar precies? Hoe wordt een influencer campagne efficiënt? Wij hebben 10 stappen voor u opgesteld om van uw influencer marketing een compleet succes te maken.

Influencer Marketing tip 1: Definieer uw eigen doelgroep en coördineer deze met de influencer fanbase

De gemeenschap van de influencer moet passen bij de doelgroep, waarover men natuurlijk van tevoren duidelijk moet zijn. De eerste stap hier is een duidelijke vergelijking van demografische gegevens – komt de leeftijd van de influencer en zijn regio bijvoorbeeld overeen met uw doelgroep? Harmoniseren de influencers en het te adverteren product met elkaar? Pas na dit onderzoek is duidelijk of samenwerking überhaupt zin heeft.

Influencer Marketing tip 2: invloedrijke marketing als integraal onderdeel van het marketingbudget

Influencer marketing is een integraal onderdeel geworden van het marketingbudget van het bedrijf. De markt is geëvolueerd en afhankelijk van de campagne zijn de projectuitgaven niet langer voldoende als enige betaling. Toch is het mogelijk om door een wijze selectie van invloedrijke personen met weinig geld goede resultaten te bereiken.

Influencer Marketing tip 3: het definiëren van de campagnedoelstellingen en het bepalen van de gewenste resultaten

Duidelijke doelen zijn onmisbaar bij de evaluatie van invloedrijke campagnes. Om beide partijen tevreden te stellen met het resultaat, moet vooraf worden bepaald wat het doel van de samenwerking is.

Influencer Marketing tip 4: Onderzoek naar de interactie tussen invloedrijke en eigen merk

Alleen als de influencer zich kan identificeren met het te adverteren product zal de influencer Marketing campagne authentiek zijn en de gedefinieerde doelgroep bereiken. Het eigen merk en het profiel van de influencer moeten zoveel mogelijk gelijkenissen hebben.

Influencer Marketing tip 5: Bereik is niet alles

Het bereik van een Influencer is niet noodzakelijkerwijs doorslaggevend voor het succes van de samenwerking. Bij het selecteren van de juiste influencer moet bijzondere aandacht worden besteed aan de mate van betrokkenheid en het aantal fans. Als de influencer ook in de totale campagne van het bedrijf past, is de overgang tussen corporate content en influencer content naadloos.

Als je meer uit deze tips wilt halen of dit inmiddels bekend terrein is? Benader dan eenInfluencer Marketing Agency om je verder te helpen in de uitwerking van jouw campagneconcepten.